zondag 24 augustus 2008


Been to busy with work (yes, yes) to place the measurements in a nice format (graph) on this blog. Still to be continued, so a here is a picture of the air-thermometer I use: a simple COTS one that is mounted to the wall under a roof, it catches no direct sun and ventilation is also there (how much would it deviate from radiation from the wall I wonder though?).

[Dutch] Te druk met andere dingen zoals werk om de meetresultaten die ik meteen na installatie van de thermometer hier netjes in een grafiekje op deze blog te zetten (ben er een Python script voor aan het hacken dat een png plaatje oplevert). Dus maar even een plaatje van mijn lucht thermometer die ik gebruik. Een gewone huis-tuin-en-keuken thermometer die ik bij de lokale ijzerwarenwinkel heb gekocht en onder een afdak in de tuin tegen de muur heb gemonteerd. Er komt geen direct zonlicht op de thermometer en zelfs bijna niet op het afdak en er is voldoende ventilatie denk ik. Vraag me wel af in hoeverre de thermometer afwijkt door straling van de muur, die toch uiteindelijk (overdag) warmte opneemt. Nog geen kruis-experiment met een tweede thermometer die echt 100% correct staat opgesteld...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten